Het advies van de Consumentenbond voor een dierenverzekering

3.33/5 (3 stemmen)
Vergelijk en Bespaar
Zorg voor uw dieren
Altijd up to date

De Consumentenbond heeft geen optie om dierenverzekeringen te vergelijken. Zij geven dus ook geen advies naar de beste dierenverzekeringen. Dierenverzekering-vergelijken.nl is een particuliere, niet-gouvernementele entiteit waardoor consumenten gratis de dierenverzekeringen onafhankelijk (zonder advies) kunnen vergelijken. De verzekeringen wijzigen elk jaar wegens de wetgeving en bedrijfsdoelstellingen van de dierenverzekeraars.

Het is handig om een dierenverzekering te nemen voor uw huisdier om onverwachts hoge kosten te voorkomen. Een hond of kat kan bijvoorbeeld onverwachts een aandoening aan zijn heupen of ellenbogen krijgen. Hiervoor zou je naar de dierenarts moeten gaan en eventueel een operatie voor betalen waarbij medicijnen zijn vereist. De kosten hiervan kunnen hoog oplopen. Daarnaast is het ook mogelijk dat een hond of kat gecastreerd of gecremeerd moet worden. Indien men dit van te voren kan inschatten is het handig om een dierenverzekering af te sluiten om de kosten te dekken. Dit kan door middel van een premie die maandelijks word betaald aan een dierenverzekeraar.

Welke dierenverzekeringen zijn er bekend bij de consumentenbond?

Er zijn een aantal dierenverzekeraars bekend in Nederland bij de Consumentenbond. De verzekeraars waarbij je een dierenverzekering kunt afsluiten zijn:

Dit zijn de meest bekende dierenverzekeraars in Nederland. Bij alle verzekeraars kun je een hondenverzekering of kattenverzekering afsluiten. Een konijnenverzekering of papegaaienverzekering is alleen bij Petplan af te sluiten. Het is ook mogelijk om een paardenverzekering af te sluiten. Op dierenverzekering-vergelijken.nl is dit alleen mogelijk via VerzekerUzelf.

Wat zijn de verschillen tussen deze dierenverzekeringen?

Het is lastig om te kiezen tussen al deze verschillende dierenverzekeringen. Het verschil tussen de dierenverzekeraars is dat een (huis)dier bij elke dierenverzekering tegen andere ongelukken en ongevallen is gedekt. Daarnaast heeft elke dierenverzekeraar ook nog verschillende pakketten die zij kunnen aanbieden. Hierbij zit het verschil vaak in de hoogte van het eigen risico. Om een dierenverzekering te vergelijken kunt u dus geen advies van de Consumentenbond gebruiken. Het is echter wel mogelijk om dierenverzekering te vergelijken via onze website. Onze website heeft een onafhankelijke vergelijker waarbij u gemakkelijk de juiste dierenverzekering voor uw (huis)dier kunt vinden.

4 reacties op “Het advies van de Consumentenbond voor een dierenverzekering”

  • Michel schreef:

    Al jaren hebben wij voor onze Doodle een huisdierenverzekering bij Ohra. Eerst waren wij verzekerd voor een bedrag van 2500 euro per jaar. Doordat de kosten bij een dierenarts steeds hoger worden hebben wij 2 jaar geleden besloten de verzekering te verhogen naar 5000 euro per jaar.

    Onlangs ontvingen wij een email van Ohra met een aankondiging van een premieverhoging. De reden hiervan was dat de behandelingen steeds moderner worden en de kosten hierdoor stijgen. Op zich een vreemde reden, want alle klanten van Ohra worden hier namelijk al de dupe van en nu dus dubbel. Wij zijn namelijk voor 5000 euro verzekert en wanneer de kosten hoger worden kunnen wij minder naar de dierenarts voor hetzelfde bedrag.

    Verder staat er ook nog even in dit bericht dat de consultkosten beperkt worden. Bij een topverzekering (welke wij hebben) wordt er maximaal 200 euro per jaar aan consultkosten vergoedt terwijl de goedkopere verzekeringen beperkt worden tot 100 euro per jaar. Deze wijziging is echt onacceptabel en werkt heel drempelverhogend. Even ter informatie consultkosten liggen gemiddeld op 40 euro.

    Wanneer je Ohra belt krijg je simpel te horen: “Dan beeindigd u de verzekering toch!” Wanneer je ruim 7 jaar verzekerd bent en je een hond hebt die wat mankementen vertoont dan is dat niet zo eenvoudig. Elke andere verzekering zal namelijk de mankementen van de hond in een nieuwe verzekering uitsluiten. Je zit dus met handen en voeten gebonden.

    Ohra verwachtte denk ik een hoop tegenspraak, want ze hebben heel goed nagedacht over het tijdstip van de aankondiging. Dit hebben ze namelijk precies op het tijdstip gedaan dat heel Nederland hun mailbox volstond met mailtjes van bedrijven die de wijziging in de privacy policy aankondigde i.v.m. de nieuwe privacywet welke 25 mei j.l. is ingegaan. Hierdoor wist Ohra zeker dat 80% of meer de mail niet goed zou lezen en deze bij de meeste mensen direct de weg naar de prullenbak wist te vinden.

    1/5

  • Roel schreef:

    @wendy (1 september 2017): je kunt je dier gewoon verzekeren, maar ga er maar niet vanuit dat ze uitkeren op het moment dat er iets aan de hand is. Wát er ook gebeurd, Ohra zal dit beoordelen als vervolgschade van de eerste blaasontsteking.

    Nadat mijn kat klachten begon te vertonen overlegd met de klantenservice en naar de dierenarts gegaan en doorverwijzing naar kliniek. Medische noodzaak dus zou worden vergoed. Na indienen van declaratie is de declaratie afgewezen omdat het zou gaan om vervolgklachten die hij had voor we de verzekering hadden afgesloten.

    Voor ik de verzekering aanging, dit nb nog besproken met de klantenservice en dit zou geen probleem zijn.

    Mensen, kijk hiermee uit. Ohra schuilt zich in (ik heb meer verhalen hierover gelezen op zeker.com) vaak achter het feit dat er eerder klachten waren voordat de verzekering is afgesloten. Je bent na een declaratie verplicht het dossier van je dier op te sturen.. en in zon dossier staat altijd wel iets waaraan Ohra het recht kan ontlenen niet uit te keren omdat het zou (kunnen) gaan om een vervolgklacht.

    Ik heb wel een tip voor de mensen die zsm van Ohra af willen:
    Op pagina 12 van de polisvoorwaarden staat dat je de verzekering mag stopzetten binnen 30 dagen na afwikkelen van een schade. Echter, Ohra meent dat een schade alleen geldt als het om een vergoeding gaat, krijg je geen vergoeding, dan zou er geen schade volgens hen zijn. Ze proberen er hiermee onderuit te komen, maar laat je niet van de wijs brengen.. dit staat er niet.

    Je staat in je recht wanneer je een schade meldt (ongeacht of deze wordt vergoed of niet), dat je 30 dagen na afwikkeling (wel of geen vergoeding, dat maakt niet uit) de verzekering mag stopzetten. Ik heb dit volgehouden en de verzekering is stopgezet.

    Voor mij nooit meer Ohra!!

    4/5

  • admin schreef:

    Hallo Wendy,

    Mooi om te horen dat uw kat volledig is genezen!

    Wat betreft uw vraag, het is altijd mogelijk om uw kat te verzekeren. Iedere verzekeraar kent haar eigen voorwaarden voor het afsluiten van een kattenverzekering, lees daarom goed de voorwaarden van uw verzekeraar. In geval van nood kunt u het beste direct contact zoeken met uw verzekeraar.

    Mocht u verder nog vragen hebben dan hoor ik dat graag!

    Met vriendelijke groet,

    Dierenverzekering-Vergelijken.nl

  • Wendy schreef:

    Mijn kat is pas genezen van een blaasontsteking kan ik hem gewoon verzekeren

    5/5

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *